De familie Zorg

Klantverhaal

Ellen Van Lienden, manager Facilitair Ipse de Bruggen

“De communicatielijnen zijn kort en daardoor kan er snel geschakeld worden. Daarnaast is afspraak ook echt afspraak. Bij sommige locaties lag het platgoed al binnen 1½ week in de kast!”

Ellen van Lienden is procesmanager facilitair bij Ipse de Bruggen, organisatie voor gehandicaptenzorg in Zuid-Holland. Ze maakte deel uit van het projectteam dat de aanbesteding voor de dienstverlening in textiel begeleidde. Uit alle aangeboden offertes heeft Ipse de Bruggen voor Newasco gekozen. Daar willen we het naadje van de kous over weten! We vragen Ellen, ook betrokken bij de implementatie van de dienstverlening, naar haar eerste ervaringen met Newasco.

De afgelopen periode liep het offerte traject voor de dienstverlening in textiel. Waarom hebben jullie voor Newasco gekozen?

“Bij het offertetraject maakten zowel prijs als kwaliteit onderdeel uit van de gunning. Voor het uitbrengen van een offerte waren meerdere wasserijen uitgenodigd. Uiteindelijk heeft Newasco de beste eindscore neergezet en was daarmee de terechte winnaar.”

De implementatie periode was vrij kort (2 weken). Hoe is dat verlopen?

“De implementatietijd was bijzonder kort. Ipse de Bruggen is een organisatie met veel vestigingen verspreid door Zuid-Holland. Dit maakte de implementatie extra complex. Desondanks was Newasco prima in staat om ervoor te zorgen dat alle locaties op tijd waren voorzien van het nieuwe platgoed. Bij sommige locaties lag het platgoed zelfs al binnen 1½ week in de kasten.”

Wat is je verder opgevallen?

“De communicatielijnen zijn kort en daardoor kan er snel geschakeld worden. Daarnaast is afspraak ook echt afspraak.”

Hoe zie je de toekomstige samenwerking met Newasco?

“Op basis van de samenwerking tot nu toe, denk ik in dit geval dat ervaringen uit het verleden wel degelijk een garantie kunnen zijn voor de toekomst.”

Enneeh… kunnen we al conclusies trekken uit de eerste samenwerkingsperiode?

Esther, accountmanager bij Newasco voor Ipse de Bruggen, valt Ellen bij. “We zijn ontzettend blij dat de cliënten geen hinder hebben ondervonden van de wisseling van leverancier. Dit kregen we van verschillende locaties teruggekoppeld. Samen hebben we afgesproken dat voorraadbeheersing de komende tijd ons belangrijkste speerpunt is. ‘Good housekeeping’ zou je kunnen zeggen, waardoor we beiden geld en milieu gaan sparen. Newasco heeft tablets beschikbaar gesteld, zodat de locaties simpel en snel kunnen inventariseren. Dat helpt! Alles om de cliënten van Ipse de Bruggen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.”

Meer weten?

Astrid

Stel uw vragen aan Esther, zij kent alle mogelijkheden binnen Newasco.