Bij de drie Newasco vestigingen werken er gezamenlijk maar liefst ruim 300 medewerkers. Al deze medewerkers zijn de drijvende kracht achter onze succesvolle dienstverlening. Bovendien hebben ze allemaal hun eigen verhaal en unieke binding met Newasco. Daarom willen wij graag ze graag aan het woord laten.
We trappen deze reeks af met de nieuwe commercieel manager bij Newasco de Hoop in Amersfoort, Yvonne Gessel. Yvonne woont in Almere en is sinds augustus in dienst. Ze omschrijft zichzelf als enthousiast, optimistisch en sportief. Voor Yvonne was Newasco niet onbekend aangezien ze meerdere jaren heeft gewerkt bij een klant van Newasco.
Hoe heb je toen de samenwerking met Newasco ervaren?
“De samenwerking was vanaf de eerste ontmoeting warm. Ik was aangesloten als contractmanager bij de aanbesteding voor linnen en persoonsgebonden textiel. Newasco voldeed aan bijna al onze wensen en eisen en hiermee werd aan Newasco de aanbesteding gegund. De samenwerking was een feit!
Tjonge wat heb ik fijn samengewerkt en wat hebben we mooie stappen gemaakt, verbeteringen doorgevoerd en de mobiele linnenkamer ingezet. Met als resultaat tevreden locaties en bewoners en een goede voorraadbeheer. Ik heb in die tijd meerdere keren bij mijn contactpersonen van Newasco aangegeven dat als ik ooit uit de zorg weg zou willen, ik hun collega zou willen zijn”.
Yvonne heeft niet direct de overstap gemaakt naar Newasco. Zij heeft tussentijds 2 jaar bij een grote scholengemeenschap, met 53 locaties, gewerkt als contractmanager. Daar heeft ze veel ervaring opgedaan in de publieke sector.
Wat heeft je doen besluiten om bij Newasco te komen werken? Wat gaf de doorslag?
“Mijn besluit om bij Newasco te gaan werken is vooral om deze mooie kans aan te pakken: aan de andere kant van de tafel, een mooie dienstverlening, fijne collega’s, een groeiend bedrijf, nieuwbouw in aantocht, structureren van werkprocessen en samenwerken met de afdelingen. Maar vooral ook het contact met de klant waarvan ik de strubbelingen snap waar ze mee kampen omdat ik dat zelf ook heb ervaren.”
In de nog korte periode dat Yvonne werkzaam is bij Newasco, merken wij nu al dat onze klanten haar werkervaring fijn vinden. De klanten voelen zich snel begrepen in hun werkzaamheden. Het voelt vertrouwd aan vanuit beide kanten en dat versterkt het gevoel in echt partnership.
Je noemde al het aan de andere kant van de tafel zitten. Hoe bevalt dat tot nu toe?
“Langdurige samenwerking tussen leverancier en klant zijn voor mij belangrijk. Dit is niet gebruikelijk in de publieke sector (onderwijs) die een aanbestedingsplicht hebben. Newasco is het uitgesproken bedrijf die langdurige samenwerking ook nastreeft. Immers heb ik dat zelf jarenlang mogen ervaren. Dat in combinatie van een nieuwe uitdaging/carrièreswitch waar pro-activiteit vooraan staat, maakt voor mij het plaatje compleet. Helemaal leuk dus die andere kant van de tafel!”
Welke ervaring neem je mee vanuit de ‘klantkant’ en pas je nu toe bij Newasco?
“Voornamelijk het belang van begrip en empathie tonen en meedenken in oplossingen”.
Wat zijn volgens jou sterke punten van Newasco wat betreft de dienstverlening?
“Echt een samenwerking aangaan, opzoek naar een gezamenlijke oplossing. Dat staat natuurlijk los van de hoge kwaliteit die geleverd wordt”.
En wat zou je als commercieel manager graag willen verbeteren?
“Successen vieren. De hoge kwaliteit, fijne dienstverlening en een goede samenwerking is niet vanzelfsprekend. Daar moet hard voor gewerkt worden. Om dit vast te houden of te verbeteren mag het ook benoemd en gevierd worden”.
Hoe ervaar je het om te werken in een familiebedrijf?
“Ik sta er eigenlijk niet altijd bij stil dat het een familiebedrijf is. Wel ervaar ik enorme betrokkenheid van al mijn collega’s ten aanzien van elkaar en naar de klanten, hun openhartigheid en het thuis gevoel. Dat is denk ik ook typerend voor een familiebedrijf”.
Wat vertel jij aan jouw familie en vrienden over Newasco?
“Met hoeveel plezier ik naar mijn werk ga. Ze zijn nieuwgierig en willen graag een rondleiding door de wasserij. Op dit moment spreken we ook wel over de enorme energie prijsstijging die natuurlijk iedereen raakt. Dus ook hoe het Newasco raakt en hoe we hier mee omgaan ten aanzien van de klanten. Daarnaast hebben we het over het feit dat we toch gas gebruiken en waarom we niet overgaan op elektra. Het is leuk om te zien dat ze nieuwsgierig zijn!”.
Wij willen Yvonne nogmaals welkom heten bij de Newasco familie en we zijn blij met haar als aanwinst. En die rondleiding kunnen we regelen!