De familie Zorg
Wanneer uw cliënt de was inlevert, wilt u graag dat de was terugkomt waar het hoort, namelijk bij de juiste eigenaar. Al jarenlang gebruikt Newasco hiervoor innovatieve kledingregistratie systemen. Newid, ons nieuwste vooruitstrevende kleding registratiesysteem, is in 2014 gelanceerd.
Maar… we ontwikkelen door!
Met de vernieuwde versie Newid 2.0 hebben we naar aanleiding van onze ervaringen veel wensen en mogelijkheden kunnen toevoegen. Want de was weer retour krijgen is voor u het allerbelangrijkste, maar voorbereid zijn op de toekomst ook!
U leest, wij scannen
Bij Newid 2.0 maken we gebruik van een RFID chip en (barcode) labels. De chip is flinterdun, buigzaam en onzichtbaar weg te werken. Het (barcode) label heeft optimaal draagcomfort.
Door het chip- of barcodenummer te koppelen aan een separate beveiligde database noteren we allerlei informatie over het textiel. En kunnen we zien waar het textiel is. Of hoeveel voorraad er is. Verhuist uw cliënt? Met een administratieve handeling verhuist de kleding mee. Persoonlijke facturatie en registratie is vanzelfsprekend.
Van kast tot kast
In de wasserij sorteren we alle textiel. We controleren de artikelen op merkje en maken van elk wasje een pakbon. De schone was pakken we zó voor u in, dat u deze met de rolcontainer aan de hand van deur tot deur kunt afgeven. Dat scheelt! Zo komt de was weer terug op de plek waar het hoort: in de kast van de juiste cliënt.
Meer mogelijk met Newid 2.0
Er is meer mogelijk met Newid 2.0. De chip is beter bestand tegen het wasproces en eenvoudiger te plaatsen. Een naamlabel bij de chip mag, maar is niet meer noodzakelijk. Het draagcomfort is verbeterd. De chip bevat alleen een nummer, en geen enkele vorm van data. De data staan in een separate beveiligde database. Hiermee is de privacy onverminderd gegarandeerd. Ook is de leesafstand van de RFID chip vergroot: tot wel 3 meter. De chip heeft geen GPS. Toepassingen in veiligheid zijn wel mogelijk, zoals koppeling met domotica.
Meer weten? Neem contact met ons op!
Ervaringen van gebruikers
Henk Fidder, hoofd facilitaire dienst bij Amerpoort in Baarn, is al een tijdje op de hoogte van Newid. Sterker nog, hij heeft aan de pilot meegewerkt om Newid binnen zijn organisatie te testen.
Hoe ben je in deze samenwerking verzeild geraakt?
“Bij Amerpoort, een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, ontstond de noodzaak naar meer informatie dan alleen een naamlabel in de kleding. Naar aanleiding van de nieuwe AWBZ wilden we weten wat onze cliënten laten wassen. Bovendien waren er veel interne verhuizingen op komst. Tot nog toe merkten we de kleding dan steeds opnieuw met een nieuw merkje.”
Wat is de grootste winst?
“Behalve het antwoord op onze vragen, brengt Newid zoveel meer. Meer comfort, want je ziet of voelt hem niet. De efficiency heeft me echt verbaasd. En de toekomstmogelijkheden! Tijdens een klantbijeenkomst van Newasco kregen we een blik in de toekomst voorgeschoteld van trend watchers. Echt baanbrekend. Aan de Toekomsttafel hebben we verregaande toepassingen bedacht. Newasco ligt helemaal op schema met Newid!”