Veel gestelde vragen

Rij overhemden op hangertjes

Veelgestelde vragen

  • Hoe zijn leveringen rondom de feestdagen geregeld?

    De dagen en tijden van het afleveren en ophalen van de was rond de feestdagen worden tijdig gecommuniceerd met onze klanten door middel van een aangepast routeschema. In deze brief en/of e-mail geven wij direct ook een aangepast telmoment aan zodat klanten eerder de telling aan ons kunnen doorgeven en deze op tijd verrekend kan worden met de levering.

    Wij rekenen als feestdagen:

    – Pasen
    – Hemelvaart
    – Pinksteren
    – Koningsdag
    – Bevrijdingsdag (één keer in de vijf jaar)
    – Kerst
    – Oud & Nieuw

  • Ik wil een factuur bekijken via de app of computer, kan dat?

    Via de computer is het niet mogelijk om je facturen in te zien, wel via de Newasco app. Daar heb je inzage in alle facturen. Doorlink naar handleiding Newasco app.

  • Cliënt is overleden maar we krijgen toch een factuur?

    Facturatie vindt plaats per periode van 4 weken of per maand. Aan het eind van de periode/maand wordt de factuur opgemaakt. Het kan zijn dat de cliënt in de tussentijd is overleden.

  • Hoe wijzig ik gegevens van een cliënt?

    Veranderingen in adres-, correspondentie- of betalingsgegevens geef je door met een mail aan de klantenservice van je wasserij. Zet in de mail het cliëntnummer (zie factuur), de naam van de cliënt, wat er gewijzigd moet worden en in welke zorginstelling de cliënt verblijft.

  • Hoe kan ik doorgeven dat een cliënt is overleden?

    Je kunt een mail sturen aan de klantenservice van je wasserij. Zet in de mail het cliëntnummer (staat op de factuur), de naam van de cliënt, datum van overlijden en in welke zorginstelling de cliënt verbleef.

  • Hoe kan het dat er 25 broeken op de factuur staan als de client maar 8 broeken heeft?

    Er vindt facturering per 4 weken of per maand plaats. Dezelfde broek kan dus meerdere keren in de was komen. Op de factuur staat het aantal wasbeurten dat in de periode/maand heeft plaatsgevonden, niet het aantal kledingstukken.

  • Hoe kan ik merkjes uit de kleding verwijderen?

    Helaas is het niet mogelijk om merkjes zelf uit de kleding te halen. Eventueel kun je met watervaste stift de naam doorhalen.

  • Hoe kunnen we de norm verhogen?

    Neem hiervoor contact op met de klantenservice van je wasserij.

  • Ik kan de telling niet meer aanpassen, wat nu?

    In de webportal kun je de tellingen doorgeven. Controleer de datum die bovenaan staat. Zolang er een groen bolletje zichtbaar is, kun je de telling nog aanpassen. Is het kaartje grijs, kun je de wijziging niet meer doorvoeren en is je telling al verwerkt. Je kunt dan de wijziging doorvoeren voor de levering van volgende week.

  • Kunnen wij ook textiel bij jullie kopen?

    Newasco denkt graag met je mee bij het aanschaffen van textiel. Informeer bij je relatiebeheerder van je wasserij.

  • Hoe moet ik kleding laten merken?

    Soms kan het bij jou op locatie. In alle andere gevallen wordt er gemerkt in de wasserij. Te merken kleding moet je apart schoon aanbieden in een merkzak.

  • Hoe ga ik om met afkeur-huurlinnen?

    Voor het terugsturen van textielgoederen uit het Newasco-huurpakket gebruik je het Formulier klachten en retourwas Huurtextiel (zie de button “Formulieren” op je Klantenpagina). Het ingevulde formulier dien je vóór het terugsturen van de zak naar de wasserij te mailen, zodat duidelijk is wat er met de retour gestuurde waszak moet gebeuren. De op dit formulier aangegeven goederen worden na beoordeling gecrediteerd. Ook moet een kopie van het formulier op de zak te worden geplakt en meegestuurd worden.

  • Kan Newasco de interne logistiek van het wasgoed verzorgen binnen mijn zorginstelling?

    Newasco kan de interne dienstverlening verzorgen door inzet van de Mobiele Linnenkamer. Neem hiervoor contact op met de vestiging in jouw regio. Doorlink naar Zorglandingspagina – mobiele Linnenkamer.

  • Hoe is de interne logistiek binnen mijn zorglocatie geregeld?

    Raadpleeg de Klantenpagina waarop alle operationele afspraken zijn vastgelegd met jouw zorgorganisatie.

  • Waar vind ik de inlogcode van de webportal Virtual Laundry?

    Stuur een e-mail naar de klantenservice of relatiebeheerder van je wasserij.

  • Waar vind ik de inlogcode van de Klantenpagina?

    Vraag de inloggegevens intern op bij de leidinggevende van je zorginstelling. Mocht dat niet lukken, stuur dan een e-mail naar de klantensevice of relatiebeheerder van je wasserij.

  • Waar kan ik als zorgmedewerker terecht met vragen over Newasco?

    Raadpleeg de Klantenpagina waarop alle operationele afspraken zijn vastgelegd met jouw zorgorganisatie.

  • Moet alle kleding gemerkt worden?

    Ja, alle artikelen van de bewoners dienen gemerkt te zijn. Dit geldt ook voor het persoonsgebonden goed van bewoners die door familie en/of zaakwaarnemers zelf gewassen worden.

    Wanneer deze artikelen per ongeluk toch in de externe wasserij terechtkomen, kunnen we ze met hulp van het merkje terugsturen naar de eigenaar en raken de artikelen niet zoek. Mocht een bewoner toch besluiten om zijn of haar textiel niet te laten merken, dan is dit op eigen verantwoordelijkheid.

  • Hoe kunnen merkjes besteld worden?

    Dit kan bij de klantenservice van je wasserij met het daarvoor bedoelde formulier of per e-mail.

  • Hoe kunnen merkzakken en merkstickers besteld worden?

    Als zorglocatie kan dit besteld worden via de webportal Virtual Laundry.

Vragen per dienst

10 Toptips voor het kopen van kleding

  • Zijn er andere kledingstukken die ik niet kan laten wassen bij jullie?

    Kleding met veel versieringen, pailletten of andere delicate details is niet altijd geschikt voor industrieel wassen.

  • Kan ik speciale kledingstukken zoals werkkleding laten wassen?

    Ja, werkkleding is vaak geschikt voor onze processen, maar we raden aan om specifieke kleding met zorg te kiezen.

  • Hoe kan ik kleding het beste aanleveren voor optimaal resultaat?

    Sorteer kleding op stof en kleur en geef speciale instructies indien nodig. Dit zorgt voor het beste wasresultaat.

  • Wat gebeurt er als mijn kledingstuk niet geschikt is voor jullie wasprocessen?

    We adviseren om delicate of niet-wasbare kledingstukken zelf te reinigen volgens de instructies van de fabrikant.

  • Zijn er stoffen die ik beter kan vermijden?

    Ja, zijde, wol en andere delicate stoffen kunnen beschadigd raken bij intensief wassen in een industriële wasserij.

  • Welke stoffen zijn het meest geschikt voor professioneel wassen?

    Stoffen zoals katoen, polyester en linnen zijn meestal goed bestand tegen professioneel wassen.

Besmet wasgoed

  • Waar kan ik meer informatie vinden over de regels voor besmet wasgoed?

    Newasco biedt een speciale folder aan waarin alle regels rondom het verzamelen en aanleveren van besmette was worden uitgelegd.

  • Wat gebeurt er als er een uitbraak is bij een klant?

    We adviseren klanten in geval van een uitbraak om kwetsbare kledingstoffen te vermijden en extra voorzorgsmaatregelen te treffen volgens onze richtlijnen.

  • Hoe beschermt Newasco zijn medewerkers tegen besmette was?

    Onze medewerkers volgen strikte veiligheidsprocedures en dragen beschermende kleding bij het verwerken van besmette was.

  • Kan elk type stof in het besmette wasprogramma?

    Kwetsbare stoffen zoals wol kunnen beschadigd raken door de hoge temperaturen. We raden aan deze stoffen niet te gebruiken tijdens een uitbraak.

  • Wordt besmette was anders gewassen dan normale was?

    Ja, besmette was wordt gedesinfecteerd en gewassen op hoge temperaturen in een apart programma, zonder vooraf te sorteren.

  • Hoe wordt besmette was apart gehouden van normale was?

    We gebruiken speciale, duidelijk gemarkeerde zakken en containers om besmette was te scheiden van normale was.

Dienstkleding met RFID

  • Is RFID geschikt voor alle soorten omloopkleding?

    Ja, onze RFID-technologie is flexibel en kan worden toegepast op verschillende soorten omloopkleding, van chirurgenpakken tot operatiejassen.

  • Hoe zorgt RFID voor efficiënter voorraadbeheer?

    Door alle kledingstukken te voorzien van een RFID-chip, kun je precies zien waar elk item zich bevindt en hoeveel je er nog van hebt. Dit voorkomt tekorten en zorgt voor een optimaal beheer van je voorraad.

  • Hoe vaak moet de omloopkleding vervangen worden?

    Dit hangt af van de kwaliteitseisen die je stelt. Onze technologie houdt bij hoe vaak een kledingstuk is gewassen, zodat je tijdig kunt ingrijpen en kleding kunt vervangen voordat het versleten raakt.

  • Kan iemand anders iets met de informatie op de chip?

    Nee, de informatie staat niet op de chip zelf, maar is opgeslagen in onze beveiligde database. Zonder toegang tot deze database is de chip nutteloos voor derden.

  • Wat gebeurt er als de RFID-chip beschadigd raakt?

    Mocht de chip beschadigd raken, kunnen wij aan de hand van de gekoppelde code in de database snel een nieuwe chip programmeren voor het betreffende kledingstuk.

  • Kunnen mensen mij volgen via de RFID-chip?

    Nee, de RFID-chip bevat alleen een unieke code die in onze database gekoppeld is aan informatie over het kledingstuk. Er wordt geen GPS gebruikt, dus niemand kan jouw locatie volgen.

Efficiënt voorraadbeheer met omloopkleding en RFID

  • Is RFID geschikt voor alle soorten omloopkleding?

    Ja, onze RFID-technologie is flexibel en kan worden toegepast op verschillende soorten omloopkleding, van chirurgenpakken tot operatiejassen.

  • Hoe zorgt RFID voor efficiënter voorraadbeheer?

    Door alle kledingstukken te voorzien van een RFID-chip, kun je precies zien waar elk item zich bevindt en hoeveel je er nog van hebt. Dit voorkomt tekorten en zorgt voor een optimaal beheer van je voorraad.

  • Hoe vaak moet de omloopkleding vervangen worden?

    Dit hangt af van de kwaliteitseisen die je stelt. Onze technologie houdt bij hoe vaak een kledingstuk is gewassen, zodat je tijdig kunt ingrijpen en kleding kunt vervangen voordat het versleten raakt.

  • Kan iemand anders iets met de informatie op de chip?

    Nee, de informatie staat niet op de chip zelf, maar is opgeslagen in onze beveiligde database. Zonder toegang tot deze database is de chip nutteloos voor derden.

  • Wat gebeurt er als de RFID-chip beschadigd raakt?

    Mocht de chip beschadigd raken, kunnen wij aan de hand van de gekoppelde code in de database snel een nieuwe chip programmeren voor het betreffende kledingstuk.

  • Kunnen mensen mij volgen via de RFID-chip?

    Nee, de RFID-chip bevat alleen een unieke code die in onze database gekoppeld is aan informatie over het kledingstuk. Er wordt geen GPS gebruikt, dus niemand kan jouw locatie volgen.

Gesloten Cirkel Hotel

  • Hoe snel kunnen we onze hotelartikelen terugverwachten?

    We streven naar een snelle omlooptijd, zodat je hotelartikelen snel weer terug zijn, klaar voor gebruik in jouw hotel.

  • Kunnen wij ook specifieke wensen aangeven voor de herkenning van onze artikelen?

    Ja, we kunnen samen met jou bepalen welke kenmerken het beste werken om je hotelartikelen te identificeren, zodat ze altijd bij jou terugkomen.

  • Wat als een hotelartikel beschadigd raakt?

    Beschadigde artikelen worden apart gehouden en we nemen contact met je op om te bespreken of ze gerepareerd, vervangen of teruggestuurd moeten worden.

  • Hoe helpt de ‘Gesloten Cirkel’ bij de facturatie?

    Door elk artikel in- en uit te scannen, kunnen we nauwkeurige facturen opstellen op basis van de hoeveelheid en het type artikelen dat is verwerkt.

  • Waarom gebruiken jullie geen RFID-chips voor hotelartikelen?

    Hotelartikelen worden herkend aan hun unieke kenmerken zoals kleur en kwaliteit, wat voldoende is om ervoor te zorgen dat ze correct worden geïdentificeerd en teruggestuurd.

  • Hoe zorgt de “Gesloten Cirkel” ervoor dat onze eigen hotelartikelen terugkomen?

    We scannen alle artikelen in en uit, en identificeren ze aan de hand van specifieke kenmerken zoals kleur en materiaal, zodat ze altijd bij het juiste hotel terugkomen.

Gesloten Cirkel Zorg

  • Hoe draagt de “Gesloten Cirkel” bij aan het werk van zorgpersoneel?

    Het systeem vermindert de tijd die wordt besteed aan het zoeken naar verloren kledingstukken, waardoor het personeel zich kan richten op andere zorgtaken.

  • Kan de “Gesloten Cirkel” worden toegepast op alle soorten kleding?

    Ja, het systeem werkt voor alle soorten kledingstukken die voorzien zijn van een RFID-chip.

  • Waar wordt de data van de kleding opgeslagen?

    Alle informatie wordt veilig opgeslagen in een aparte, beveiligde database, waardoor de privacy van bewoners gewaarborgd blijft.

  • Wat gebeurt er als een kledingstuk vermist raakt?

    Met de “Gesloten Cirkel” kunnen we snel achterhalen waar een kledingstuk voor het laatst is gescand en zo de locatie traceren.

  • Hoe werkt de RFID-technologie in dit proces?

    RFID-chips zijn gekoppeld aan elk kledingstuk en worden bij elke stap in het proces gescand, waardoor we precies kunnen volgen waar het kledingstuk zich bevindt.

  • Wat is de “Gesloten Cirkel”?

    De “Gesloten Cirkel” verwijst naar ons systeem dat elk kledingstuk traceert tijdens het volledige wasproces, zodat je altijd weet waar het zich bevindt.

Huurlinnen

  • Hoe weet ik zeker dat ik altijd voldoende linnen heb?

    We monitoren de voorraden continu en zorgen ervoor dat er altijd genoeg linnen beschikbaar is.

  • Moet ik een grote investering doen om te starten?

    Nee, je betaalt een vast bedrag per maand voor het huren van het textiel. Geen grote investeringen nodig.

  • Is het linnen dat ik huur van goede kwaliteit?

    Absoluut. Wij investeren in hoogwaardig, duurzaam textiel dat huiselijk en functioneel is.

  • Wat als er schade is aan het linnengoed?

    Geen zorgen, wij controleren en vervangen beschadigd linnengoed zonder extra kosten.

  • Kan ik de hoeveelheid textiel aanpassen als mijn behoeften veranderen?

    Ja, we passen de hoeveelheid aan op basis van je behoeften en seizoensgebonden drukte.

  • Hoe vaak wordt het linnengoed geleverd?

    Wij leveren op vaste dagen die we samen afspreken, zodat je altijd voldoende voorraad hebt.

Leaseback voor platgoed

  • Hoe wordt de kwaliteit van het platgoed tijdens de leaseperiode bewaakt?

    Wij houden nauwkeurig bij hoe vaak het platgoed wordt gewassen en in welke staat het verkeert, zodat je altijd verzekerd bent van goede kwaliteit.

  • Wat zijn de voordelen van leaseback ten opzichte van directe aanschaf?

    Leaseback spreidt de kosten over een langere periode, wat budgetvriendelijker is. Na afloop van het contract ben je eigenaar van het platgoed, wat extra waarde biedt.

  • Is het mogelijk om het platgoed voor het einde van de leaseperiode te vervangen?

    Ja, het is mogelijk om eerder te upgraden of te vervangen, maar dit zou van invloed zijn op de voorwaarden van het leasecontract.

  • Hoe lang is de gebruikelijke leaseperiode?

    De leaseperiode is meestal vier jaar, maar dit kan variëren afhankelijk van het contract en het verwachte gebruik.

  • Wat gebeurt er na de leaseperiode?

    Na de leaseperiode ben je eigenaar van het platgoed en kun je ervoor kiezen om het te blijven gebruiken of te vervangen.

  • Hoe werkt het leaseback-model precies?

    Met leaseback schaf je platgoed aan via een leasecontract, waarbij je de kosten in termijnen betaalt. Na de afgesproken periode wordt het platgoed jouw eigendom.

Management informatie

  • Wat gebeurt er als een bewoner verhuist?

    De kleding kan eenvoudig meeverhuizen, omdat elk stuk textiel gekoppeld is aan een eigenaar en locatie. Binnen 24 uur is alles geregeld.

  • Is de chip veilig voor mijn wasgoed?

    Ja, de RFID-chips zijn speciaal ontworpen om mee te gaan in het professionele wasproces zonder het textiel te beschadigen.

  • Hoe snel kan ik de informatie inzien?

    De gegevens zijn in real-time beschikbaar, zodat je op elk moment kunt zien waar je textiel zich bevindt.

  • Kan ik de gegevens gebruiken om mijn voorraad beter te beheren?

    Absoluut. Het systeem helpt je te zien hoeveel textiel je echt nodig hebt, waardoor je efficiënter kunt inkopen en beheren.

  • Wat voor informatie kan ik uit het systeem halen?

    Je krijgt inzicht in eigenaarschap, het aantal wasbeurten, de voorraad, en de exacte locatie van elk stuk textiel.

  • Wat is RFID en hoe werkt het in de was?

    RFID staat voor Radio Frequency Identification. Het is een chip die in het wasgoed wordt geplaatst om het te identificeren en te volgen tijdens het wasproces.

Medische dekbedden

  • Zijn medische dekbedden duurder dan reguliere dekbedden?

    Hoewel medische dekbedden vaak een initiële investering vergen, zorgen ze door hun efficiëntie en hygiënische eigenschappen op de lange termijn voor kostenbesparing.

  • Zijn deze dekbedden comfortabel voor de bewoners of patiënten?

    Zeker. De dekbedden zijn warm en zacht, waardoor ze zowel comfort als hygiëne bieden.

  • Kan ik kiezen voor eigen dessins?

    Ja, je kunt kiezen voor je eigen dessin of een van de ontwerpen van Newasco, die regelmatig worden vernieuwd om aan de laatste trends te voldoen.

  • Kunnen de dekbedden volledig ontsmet worden?

    Absoluut. De dekbedden zijn zowel thermisch als chemisch te ontsmetten, waardoor ze voldoen aan de hoogste hygiënestandaarden.

  • Zijn de dekbedden industrieel wasbaar?

    Ja, de medische dekbedden van Newasco zijn volledig industrieel wasbaar en geschikt voor hoge temperaturen, wat essentieel is voor ontsmetting.

  • Hoeveel tijd bespaart het gebruik van medische dekbedden?

    Omdat dekbed en overtrek één geheel vormen, kan één persoon een bed sneller en efficiënter opmaken dan met traditionele dekbedden.

Mobiele linnenkamer

  • Wat als er iets misgaat met mijn linnengoed?

    We staan direct klaar om eventuele problemen op te lossen en zorgen dat je altijd kunt vertrouwen op onze service.

  • Moet ik zelf nog iets bijhouden of organiseren?

    Nee, wij regelen alles voor je en houden je via ons online systeem op de hoogte van elke stap.

  • Hoe snel leveren jullie als ik extra linnengoed nodig heb?

    We maken heldere afspraken en zorgen voor snelle levertijden, ook bij onverwachte extra aanvragen.

  • Kan ik de leveringen aanpassen als mijn behoeften veranderen?

    Ja, we werken flexibel en kunnen snel inspelen op veranderende behoeften of seizoensgebonden pieken.

  • Hoe weet ik zeker dat er altijd voldoende linnengoed beschikbaar is?

    Met ons slimme voorraadbeheersysteem zorgen we ervoor dat je nooit zonder schoon linnengoed komt te zitten.

  • Hoe werkt de mobiele linnenkamer precies?

    Wij nemen het hele proces van linnengoedbeheer over, van ophalen tot wassen en teruglevering, met volledig inzicht via ons online systeem.

Persoonsgebonden goed met RFID en/of barcode

  • Wat gebeurt er als mijn kledingstuk zonder label wordt ingeleverd?

    Wij zorgen ervoor dat het kledingstuk correct wordt gelabeld zodra het in onze wasserij aankomt, zodat het altijd bij de juiste persoon terugkomt.

  • Is de barcode of RFID-chip zichtbaar op mijn kleding?

    De barcodes en RFID-chips worden discreet geplaatst, zodat ze niet zichtbaar zijn wanneer je de kleding draagt.

  • Kunnen jullie alle soorten kledingstukken labelen?

    Ja, wij kunnen zowel met barcodes als RFID-chips werken, afhankelijk van het type kledingstuk en de behoeften van de drager.

  • Hoe zorgt RFID voor een beter wasproces?

    RFID-chips helpen ons het aantal wasbeurten en de kwaliteit van elk kledingstuk te monitoren, zodat we altijd weten wanneer het tijd is voor vervanging of extra zorg.

  • Wat gebeurt er als een barcode beschadigd raakt?

    Als een barcode beschadigd raakt, kunnen wij deze eenvoudig vervangen en opnieuw koppelen aan de juiste bewoner, zodat het kledingstuk altijd correct wordt herkend.

  • Waarom gebruiken jullie barcodes in plaats van RFID voor ondergoed?

    Barcodes zijn comfortabeler voor kledingstukken zoals ondergoed, omdat ze minder hinderlijk zijn voor de drager in vergelijking met RFID-chips.

De RFID-chip koppelen aan je domotica

  • Hoe gaat NewID Connect om met kleding bij verhuizing van een cliënt?

    Bij een verhuizing kan de kleding eenvoudig administratief worden overgezet naar de nieuwe locatie van de bewoner, waardoor alle kledingstukken correct blijven gekoppeld.

  • Kan de chip ongemak veroorzaken bij bewoners?

    Nee, de RFID-chip is flinterdun en buigzaam, waardoor deze onzichtbaar en onvoelbaar is verwerkt in de kleding.

  • Wat zijn de voordelen van RFID ten opzichte van alleen barcodes?

    RFID biedt uitgebreidere mogelijkheden voor het volgen en beheren van kleding, zoals langere leesafstanden en betere weerstand tegen het wasproces.

  • Hoe werkt de koppeling met domotica?

    De chip kan worden geïntegreerd met domoticasystemen, bijvoorbeeld voor veiligheidstoepassingen, maar bevat zelf geen GPS of andere trackinginformatie.

  • Hoe waarborgt NewID Connect de privacy van bewoners?

    De RFID-chip bevat alleen een nummer en geen persoonlijke gegevens. Alle data worden veilig opgeslagen in een aparte, beveiligde database.

  • Wat gebeurt er als een kledingstuk zonder chip of barcode wordt ingeleverd?

    We detecteren het kledingstuk en zorgen ervoor dat het correct wordt gelabeld en toegevoegd aan de beveiligde database voordat het teruggaat naar de juiste bewoner.

Zorgeloos leasen van platgoed

  • Wat is het voordeel van leasen ten opzichte van kopen?

    Leasen bespaart je op de initiële aanschafkosten, vermindert de administratieve lasten en zorgt ervoor dat je altijd voldoende en kwalitatieve voorraad hebt zonder extra zorgen.

  • Hoe wordt de voorraad beheerd?

    Wij beheren de voorraad centraal en zorgen ervoor dat je altijd de juiste hoeveelheid artikelen hebt, gebaseerd op de overeengekomen norm en het gebruik.

  • Is het mogelijk om tijdelijk extra platgoed te leasen?

    Ja, je kunt de hoeveelheid artikelen flexibel aanpassen aan de behoeften van je instelling, bijvoorbeeld bij een tijdelijk hoger aantal bewoners.

  • Zijn er extra kosten verbonden aan het leasen van platgoed?

    De kosten van het leasen zijn inclusief voorraadbeheer, kwaliteit controle en vervanging, wat vaak voordeliger is dan het zelf aanschaffen en beheren van platgoed.

  • Wat gebeurt er als het platgoed versleten raakt?

    Wij controleren regelmatig de kwaliteit van het platgoed en vervangen versleten artikelen automatisch, zodat je altijd beschikt over schone en kwalitatieve producten.

  • Hoe zorgt Newasco ervoor dat we altijd voldoende platgoed hebben?

    We hanteren een norm voor het aantal artikelen per cliënt of bed, en in overleg met de klant passen we deze aan. Je kunt altijd extra voorraad bestellen als dat nodig is.